top of page

Når du bliver medlem af YFC Danmark, indhenter vi dine personlige oplysninger. Dette sker ligeledes ved indbetaling af gaver/donationer, ved tilmelding til vores nyhedsmails eller ved tilmelding til et af vores arrangementer.

Det er derfor meget vigtigt for os at passe godt på de oplysninger, vi bliver betroet. I denne privatlivspolitik kan du læse om vores politikker for indsamling, opbevaring og behandling af personlige oplysninger.  Vi gør vores bedste for at være opdateret på området og for at leve op til gældende regler ifm. GDPR.

Implementering af GDPR

  • Udpegelse af projektleder med fokus på implementering af GDPR compliance processer.

  • Udarbejdelse af dataflow, kortlægning i organisationen og fortegnelse over behandling af personoplysninger.

  • Udarbejdelse af retningslinjer til medarbejderes behandling af data, digital og fysisk på papir.

  • Simplificering af systemer for opbevaring af data.

  • Implementering af nye systemer til medlemshåndtering og økonomihåndtering.

  • Indhentning af databehandleraftaler DPA med alle som behandler data på vegne af YFC Danmark.

Håndtering af personlige oplysninger

YFC Danmark videregiver ingen personlige data eller andre indtastede informationer på dette website til tredjemand uden særlig aftale herom. Vi passer godt på dine oplysninger og behandler dem med den sikkerhed og fortrolighed, som lovgivningen kræver.

Indsamling af oplysninger

Generelt for indsamling af oplysninger er, at vi kun indsamler personfølsomme oplysninger gennem sikre adgangsbeskyttede og krypterede systemer. Læs mere under afsnittet databehandlere.  Da YFC arbejder med idébestemt arbejde for børn og unge, indsamler vi derfor oplysninger på personer under 18 år.

Medlemskab af YFC Danmark, herunder medlemskab af YFC lokalgrupper
For at blive medlem af landsorganisationen YFC Danmark eller en af vore lokalgrupper udfyldes en indmeldelsesformular, hvor vi beder om nogle personlige oplysninger, dvs. navn, e-mail, telefon, adresse, fødselsdag og ved børn kontakt til forældre. Vi fører en liste over alle medlemmer, så længe det tjener et formål. Læs mere under opbevaring og sletning af oplysninger.

Ved indmeldelse i en af vore lokalgrupper accepterer du, at bestyrelsen i den pågældende lokalforening får adgang til dine medlemsoplysninger.

Arrangementstilmelding
Personlige oplysninger som er relevante ifm. afvikling af et arrangement i YFC Danmark er tilgængelige for de betroede arrangementsansvarlige. Oplysningerne indeholder ikke CPR nr., men i nogle tilfælde beder vi om oplysninger omkring brug af medicin, allergi eller særlige fødevarer. Disse oplysninger benytter vi udelukkende for at kunne hjælpe den enkelte person bedst muligt ved deltagelse i et af vores arrangementer. Oplysningerne behandles med stor diskretion af betroede medarbejdere.

Donationer og gaver
Vi indsamler CPR nr. ifm. indberetning af  gaver og donationer givet til YFC Danmark, til SKAT jfr. ligningslovens §8a og §12. Ligeledes føres en liste over gavebreve og indbetalte gaver. Denne liste er adgangsbeskyttet og kun tilgængelig for udvalgte medarbejdere.

Overførsel og opbevaring af personfølsomme oplysninger

Alle personfølsomme oplysninger opbevares beskyttet af adgangskode på en krypteret server. Overførsel fra vores hjemmesider sker krypteret og via en sikker forbindelse.

Vi benytter følgende databehandlere ifm. indsamling og opbevaring af oplysninger på medlemmer, nyhedsmail modtagere og personer som foretager betalinger til YFC.

Databehandlere

Der indgået databehandleraftaler med følgende databehandlere.

  • E-conomic (Økonomi debitore/kreditorer)

  • Farpay (Medlemmer/kunder/betalinger)

  • Zoho.eu (Tilmeldinger, medlemmer)

  • Mailchimp (Nyhedsmail modtagere)

Dine oplysninger overføres og opbevares krypteret og beskyttet af password.

Vi ønsker at holde dine informationer opdateret. Alle medlemmer har et personligt login , hvor det er muligt at opdatere personlige oplysninger samt betalingsinformation. Du er også velkommen til at skrive til os på yfc@yfc.dk med rettelser eller ændringer af dine oplysninger.

Det er muligt at benytte forskellige betalingsløsninger ifm. betaling af kontingent, donationer, arrangementstilmelding o.l.Du kan vælge mellem kreditkort, Mobilepay og Betalingsservice. Alle betalinger håndteres krypteret og via en sikker forbindelse, og der er indgået databehandleraftaler med Nets, Mobilepay og Quickpay.

Udsending af e-mails sker gennem Mailchimp, som er en international anerkendt tjeneste til e-mailkampagner. I bunden af alle udsendte mails, er det muligt at frabede sig lignende e-mails i fremtiden.

Vi gemmer oplysninger så længe de tjener et formål, hvorefter vi sletter dem. Oplysninger ifm. betalinger gemmes i 5 år, til brug i regnskaber.

Oplysning og sletning af opbevarede oplysninger

Du kan altid henvende dig til os og få oplyst, hvilke oplysninger vi opbevarer på dig, og ligeledes bede os slette dine oplysninger. Vi har dog brug for at opbevare oplysninger på vores medlemmer, hvilket betyder, at medlemskab ikke kan opnåes, hvis disse data ønskes slettet. Der vil derfor forud skulle ske en udmeldelse. Personlige oplysninger med tilknyttede betalinger gemmes i 5 år af hensyn til regnskabsloven, hvorefter de slettes.

Kommunikation

Vi forbeholder os ret til at kommunikere til vore medlemmer primært via e-mail, men også telefonisk, sms og post. Der er mulighed for at vælge, hvilken og hvor megen information man ønsker; men information om foreningens centrale aktiviteter som generalforsamling o.l. bliver sendt til alle medlemmer.

Personer som har tilmeldt sig et af vore arrangementer modtager relevante mails ifm. arrangementet og lignende arrangementer.

Alle kan tilmelde sig vores nyhedsmail som udkommer én gang pr. md.

Cookiepolitik 

Hvad er en cookie?
En cookie er en lille datafil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

“Cookies” er en standard teknologi som stort set alle websider bruger i dag. En cookie er en lille tekstfil som lægges i din browsers hukommelse, og den gør, at vi f.eks kan holde styr på, hvad du lægger i din indkøbsvogn, samt giver os statistik, som vi bruger til at gøre vores websider bedre for vores brugere. De fleste moderne browsere (Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari, Opera, etc.) er sat til at acceptere cookies automatisk, men du kan selv vælge at ændre indstillingerne, så cookies ikke bliver accepteret. Vi gør opmærksom på, at det vil føre til, at ret mange websider ikke vil fungere optimalt.

Som de fleste andre websider opsamler vi informationen automatisk og lagrer den på vores servere. Dette er information som f.eks. IP-adresser, hvilken type browser man bruger på vore sider, bredbåndsleverandører (ISP), operativsystemer, dato og tid for besøg samt en del data om navigation. Vi lagrer ikke information som kan identificere dig personligt!

Informationen vi opsamler, bruger vi til at analysere trends, så vi kan gøre vore websider bedre for dig.

Her er en oversigt over, hvilke services og deres medfølgende cookies, vi bruger på vore sider: Google Analytics, WordPress, Facebook/Instagram, Wix, Zoho

YFC Danmark
Skt. Paulsgade 11A
8000 Århus C
Tlf. 8620 9855
CVR 8268 8919
Email yfc@yfc.dk

Opdateret 20 maj 2018

bottom of page